TT 2018 - VogelVereniging Veldhoven

Hoofdmenu:

TT 2018

TT vogelvereniging Veldhoven 2018

Voordat u dit verhaal verder gaat lezen wil ik ten eerste ALLE vrijwilligers en sponsors en het bestuur, bedanken voor het tot stand brengen van onze geslaagde TT 2018.
Zonder jullie zouden we dit nooit voor elkaar hebben gekregen. Nogmaals bedankt.

Op 24-10 was het zover, het opbouwen van de stellingen voor de TT kooien. Om 19.00 uur tot 21.00 uur het inbrengen van de vogels voor onze jaarlijkse TT.
Het waren 51 inzenders met totaal 549 vogels. Niet slecht, wetende dat er in de regio nog meerdere tentoonstellingen waren van verschillende verenigingen.
Op donderdag rond 09.00 uur begonnen de keuringen door 5 verschillende keurmeesters. 1 voor de parkieten, 2 voor de kanaries en 3 voor de tropen.
Om 17.00 uur waren de heren klaar met het keuren van de vogels.
Het niveau was hoog.1 vogel met 95 punten, de uiteindelijke winnaar en enkele anderen met 94 punten. Prima resultaten!
Totaal waren er meer dan 100 kampioenen uit verschillende groepen. En er was 1 jeugdkampioen.
De lijst met kampioenen kunt u op de website in zijn geheel zien.
Op vrijdag 26-10-2018 om 20.00 uur was de opening waarbij de voorzitter, de Jeugd kampioen, Levi Gerlings en de algemeen kampioen, Ties Sanders een bosje bloemen heeft aangeboden. Tevens kreeg de algemeen kampioen ook nog het Bondskruis uitgereikt. Toen dit allemaal was gebeurd, mochten de bezoekers ook een kijkje gaan nemen op de TT. Het was er gezellig druk.
Op zaterdag , de gehele dag doorlopend kleine aantallen bezoekers gehad.
Om 20.00 uur was er de prijs uitreiking voor de kampioenen. Helaas was het aantal bezoekers een tegenvaller, maar dat kan gebeuren als er andere dingen op de tv zijn. Om 22.00 uur ging het licht uit bij de vogels maar een gedeelte van de bezoekers heeft nog gezellig in de bar gezeten bij zaal Friends, waar we dit jaar voor de laatste keer gebruik hebben gemaakt van de zaal.
Per 01 november verhuizen we namelijk naar ’t Tweespan, Mira 2, Veldhoven.
Op zondag morgen was er naast de TT ook nog een vogelbeurs. Deze werd druk bezocht zoals gewoonlijk. Ook op deze dag de gehele dag bezoekers ontvangen en om 16.00 uur was de show afgelopen. Daarna begon het uit kooien. De vogels konden weer terug naar hun eigen vertrouwde omgeving om daar weer tot rust te komen van alle hectiek.
Al met al is de TT weer goed verlopen
In 2019 is de TT op: 25-26 en 27 oktober.
Wij hopen u daar weer te zien!

Michel Steenbekkers

Sory voor het niet precies uitgelijnde geheel. Dat doet het programma Word tijdens converteren.
Kampioenen TT 2018 vogelvereniging Veldhoven

Bergmans,  P.                                                                                                                   Kooi  114      Bruin wit dominant  91 Kampioen
    Kooi  377      Pastel roodbruin                    92               Kampioen                                                                 Kooi  119      Bruin geel intensief 92 Kampioen
    Kooi  383      Bleekvleugel roodbruin        91                  Kampioen
    Kooi         476      Kleine Cuba vink                   92                Kampioen                                                                 Hoens,  W.

Kooi  229      Bruin pop                   92     Kampioen
    Broeren,  T.                                                                                                                       Kooi  266      Wit                               91 Kampioen
    Kooi  132      Agaat geel mozaïek type 1  91                  Kampioen                                                                 Kooi  278      Bont bruin pop          93 Kampioen
    Kooi  137      Agaat geel mozaïek type 2  91                  Kampioen                                                                 Kooi  340      Gekuifd grijs man    91 Kampioen
    Kooi  141      Agaat rood mozaïek type      92                  Kampioen
                                                                                                                                             Hoosemans,  R.
                                                                                                                                             Kooi  361      Roodbruin                 93          Kampioen
    Kooi  155      Agaatpastel geel mozaïek    94                  Kampioen
                       type 1

Hoppenbrouwers,  F.

Damen,  J.                                                                                                                         Kooi  346      Timor zebravink wildkleur    92 Kampioen
               28 D                                                    91  4  372   Kampioen                                                                                          man
    Kooi                Roodsnavelspitsstaartama
                       dine wildkleur m/p
                       pop                                                                                                                                                                                dine grijs m/p

Das,  A.M.M.                                                                                                                      Huggers,  J.

Kooi  527      Bergparkiet wildkleur man  94                  Kampioen                                                                 Kooi  492      Sijs x kanarie            91 Kampioen

Evers,  H.                                                                                                                          Kemp,  Bert

Kooi  511      Turquoisineparkiet groen (  93                  Kampioen                                                                 Kooi  166      Münchener melanine  91      Kampioen
                       wildkleur) man                                                                                                                                                            intensief
    Gerlings,  Levi                                                                                                                                     schimmel

Kooi  203      Grijs man                                91                  Kampioen Jeugd

Kole,  H

Gerwen van,  B.                                                                                                                 Kooi     38 B   Zwart rood intensief     91                                                                                                                                                                                 3       185 Kampioen

Kooi  100      Geel schimmel                      91                  Kampioen                                                                 Kooi  110      Zwart rood intensief     93 Kampioen

Graafmans,  M.                                                                                                                  Kox,  J.

Kooi  415      Zilverbek bruin                       92                  Kampioen                                                                 Kooi  482      Baardsijs man          92 Kampioen

Herijgers,  A.J.C.

Kreijveld,  F.J.                                                                                                                   Kooi     88      Albino                         93 Kampioen

Kooi     20 D  Javabronzeman wildkleur   92  4  369   Kampioen
                                                                                                                                             Raaijmakers,  P
    Kooi     62 B   Mokkabruin                             91  2  185   Kampioen
    Kooi     70 B   Javabronzeman wildkleur   92  3  187   Kampioen                                                                 Kooi  321      Witborst grijs man    93 Kampioen

Kooi  402      Geparelde bronzeman          93                  Kampioen
                       wildkleur
                                                                                                                                             Sanders,  T.

Kooi  405      Javaanse muskaatvink         92                  Kampioen                                                                 Kooi  316      Pastel bleekrug grijs man 91      Kampioen
                       wildkleur

Kooi  427      Loodbek opaal grijs              91                  Kampioen                                                                 Steenbekkers,  M.

Kooi  428      Parelhalsamadine                 94                  Kampioen                                                                 Kooi  446      Zwartkop lichtgroen       92 Kampioen OK
                       wildkleur                                                                                                                                                                      witborst roodsnavel man

Legius,  T.                                                                                                                         Stratman,  C.

donkerbont schimmel
    Kooi  381      Ino crème                                94                  Kampioen
    Leijendeckers,  J.                                                                                                              Kooi  104      Rood schimmel        91 Kampioen
    Kooi  178      Raza Español donkerbont    91                  Kampioen                                                                 Kooi  179      Border melanine intensief   94      Kampioen
                                                                                                                                                                schimmel
    Obbing,  W.J.L..                                                                                                                Kooi  181      Border donkerbont  93 Kampioen
                                                                                                                                                                intensief
    Kooi  148      Bruinpastel wit                       92                  Kampioen
    Kooi  151      Bruinpastel geel schimmel 91                  Kampioen
                                                                                                                                             v. Son,  R.
    Kooi  154      Agaatpastel geelivoor           92                  Kampioen
                       schimmel
    Kooi  162      Satinet wit                               91                  Kampioen

v. Vugt,  W.
    Panjer,  F.                                                                                                                         Kooi     78 B   Gordelgrasvink wildkleur                                                                                                                                                                             91          2 185     Kampioen
    Kooi  350      Zwartbruin                               92                  Kampioen                                                                                          m/p
    Kooi  368      Zwartgrijs                                93                  Kampioen

Kooi  386      Gepareld zwartbruin             92                  Kampioen                                                                                          grijs man

Peeters,  Anita                                                                                                                   Van Den Braken,  B.

Kooi  188      Gloster Consort                       92                  Kampioen                                                                 Kooi  392      Bruinborstrietvink      91 Kampioen
                       donkerbont intensief                                                                                                                                                 wildkleur
                       donkerbont schimmel                                                                                                                                               m/p
                                                                                                                                                                dine wildkleur m/p